1. Wees bewust van ruimte; Je lichamelijke houding tijdens je zwangerschap is heel belangrijk. Want hoe meer ruimte je creëert in je lichaam des te beter jij kan ademhalen en des te beter de baby ruimte kan vinden voor zich zelf in je buik. Ook zal je ademhaling meer benut worden en meer zuurstof naar […]

Drie Tips voor een Betere Zwangerschap

1. Wees bewust van ruimte; Je lichamelijke houding tijdens je zwangerschap is heel belangrijk. Want hoe meer ruimte je creëert in je lichaam des te beter jij kan ademhalen en des te beter de baby ruimte kan vinden voor zich zelf in je buik. Ook zal je ademhaling meer benut worden en meer zuurstof naar de baby kunnen brengen. Plus dat jij minder kans loopt op rug- en bekkenklachten.

2. Luister naar je lichaam; Je lichaam geeft aan of je moe bent, je lichaam geeft aan of je iets wilt eten of drinken. Maar je lichaam geeft ook aan wanneer je genoeg energie hebt om activiteiten te kunnen doen. Zeker wanneer we gaan bevallen is dit nog belangrijker, omdat de hormonen veel effect hebben op onze staat van welzijn. Luisteren naar je lichaam zorgt er ook voor dat je meer contact kan maken met je gevoel. En wanneer we meer met gevoel te werk kunnen gaan des te groter de kans is dat we echt kunnen voelen wat goed voor ons is.

3. Neem de tijd voor jezelf en je baby; Dit klinkt bijna logisch, maar wordt zo vaak over het hoofd gezien. We werken langer door dan dat ons lichaam en energie wilt. We maken tijd voor anderen en zorgen meer voor een ander dan voor onszelf. Wil je echt van je zwangerschap en bevalling kunnen genieten, sta er dan bij stil dat er nieuw leven in jou groeit en dat je kindje je aandacht nodig heeft. Neem gerust tijdens de zwangerschap een zwangerschapsmassage, lees een boek met je voetjes omhoog, dans en zing, neem rust (zo vaak als dat JIJ wilt) en doe al die leuke dingen die jou energie geven, met respect voor je lichaam en baby. En wanneer de bevalling daar is, dan weet je heel goed je lichaam te volgen, weet je wat wél goed aanvoelt en wat niet goed aanvoelt. Daarbij komt ook nog dat je dan in je kraamtijd veel meer aandacht besteed aan zelfzorg, waarvan ook je baby de vruchten van plukt.